
Us informam de tot el que heu de saber com a professionals a la Fira de Vilafranca
La Fira de Teatre Infantil i Juvenil de les Illes Balears de Sa Xerxa ja s’ha convertit en la visita obligatòria del mes d’octubre per a tots els professionals del sector de les arts escèniques. A més, per a la FIET d’enguany hem comptat amb la col·laboració d’Ucinquanta, que han ajudat a en Jaume Gomila i n’Aina Quintana amb la producció d’aquestes Jornades PRO, perquè no pugueu perdre-us ni una activitat professional! De fet, el president de l’associació Sa Xerxa us ho explica a aquest vídeo a les xarxes socials:
Segurament ja sabeu quins són els beneficis d’acreditar-se a la FIET, com inscriure-us i quines són les activitats principals que organitzam cada any per a vosaltres. Així i tot, us hem preparat un breu resum de totes aquestes qüestions perquè sigui encara més bo de fer venir els dies 17, 18, 19 i 20 d’octubre a Vilafranca! Per començar, assistir a la Fira com a professional acreditat inclou tots aquests beneficis:
- Les persones inscrites tindran les entrades gratuïtes (com a màxim, es donarà una entrada per persona inscrita per a cada espectacle).
- Accés gratuït a totes les activitats professionals (exceptuant els dinars del dijous 17 i divendres 18).
- Allotjament: s’ofereixen les llars de les famílies col·laboradores del poble als professionals no residents a Mallorca, sota reserva prèvia i disponibilitat i per ordre d’inscripció.
- Àpats: inclou el sopar de dijous 17 i el dinar de dissabte 19 d’octubre per a tots i l’esmorzar diari per als professionals no residents a Mallorca.
- Es poden reservar, a part, els dinars dels 17, 18 i 20 i els sopars dels 16, 18, 19 i 20 d’octubre a 12 € cada àpat.
- Llistat de professionals inscrits, per estar al cas dels vostres companys de professió assistents i poder fer les connexions necessàries.
Teniu temps d’acreditar-vos des d’avui mateix fins al 2 de setembre. Tots aquests tràmits es poden fer a través de la pàgina web de la FIET.

El cost de tot el que s’ofereix als professionals acreditats és el següent:

Amb tot això, el plat fort de la FIET per a professionals seran les activitats. Dijous ja començarem el dia parlant de dansa, a la trobada de les 10 h Còmplices en dansa, amb Cesc Casadesús, Roger Fernández d’Agitart i Miquel Àngel Raió del Teatre Principal d’Inca. Tot seguit, a les 12 h, participarem del taller de COFAE Quan arriba el silenci, sobre el llenguatge escènic i els processos de creació, amb Maria Muñoz i Pep Ramis de MAL PELO. En haver dinat, a les 16.30 h, podrem gaudir de les sessions de work in progress de Dues ales, de la companyia Farrés Brothers, i Híbrid, de Tiramilles Circ, i del debat postfunció moderat per Ucinquanta. A les 19 h girarem la mirada cap als més joves, amb la Trobada Z, una reunió a porta tancada en què tots els grups joves podran reflexionar sobre com trencar les barreres d’edat en arts escèniques. Dijous soparem tots junts, ja que la quota inclou aquest àpat, i a les 23 h participarem de la dinamització informal del Col·lectiu Güllis Això no és un club PRO. Sessió 1.
Divendres 18 d’octubre començarem el dia amb la trobada de les 10 h CERCANT L’EQUILIBRI. Arts de carrer i circ: Arts escèniques en majúscula, amb Cristina Cazorla de Fira Trapezi, Marylène Albentosa d’Escalante Centre Teatral i Tià Jordà del Circ Bover i Circaire. A les 12 h gaudirem del Mercat de projectes, enfocat a propostes en fase inicial del procés creatiu. Assistiran Electrico 28, Ramon Molins, Txema Muñoz, La Baldufa, Toti Toronell, La Mecànica i La impaciència. Durant tot l’horabaixa podrem assistir a les funcions habituals de la FIET i acabarem el dia a les 23 h amb la segona sessió d’Això no és un club PRO. Us convidam a gaudir de les funcions habituals de la Fira de Teatre de Vilafranca de dissabte 19 i diumenge 20 d’octubre i, també, al dinar professional de dissabte, que entra amb la quota.

Des de Sa Xerxa sabem la importància d’assistir a les Jornades PRO de les diferents fires d’arts escèniques, ja que són el lloc on conèixer els companys de professió i traçar amb ells connexions que, moltes vegades, acaben engendrant nous projectes, col·laboracions i, fins i tot, amistats. A més, com que veniu a treballar, però també a gaudir i compartir amb nosaltres aquesta FIET 2024, us volem posar les coses fàcils! Per això, us acompanyarem i us ajudarem a tenir una càlida visita al nostre poble i, sobretot, a la nostra Fira!
Per a qualsevol dubte, us podeu posar en contacte amb: professionals@saxerxa.org
